Reklamační řád


                                                              Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží společnosti DUFY TRADE s.r.o., 

                                                                   IČ: 03866718 a je nedílnou součástí Obchodních podmínek Prodávajícího.



I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami Prodávajícího ještě před objednáním zboží.

2. Kupující bere na vědomí, že je povinen Prodávajícímu poskytnout potřebnou součinnost nutnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se mohou lhůty adekvátně prodloužit o čas, kdy Kupující Prodávajícímu neposkytl potřebnou součinnost.

3. Práva Kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí Kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost Kupujícího mu jej může předat v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.


II. ZÁRUKA ZA JAKOST

1. Prodávající prohlašuje, že zboží předává Kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku:

a) zboží má vlastnosti, které si Kupující s Prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné

b) zboží se hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá

c) zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti

d) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů

2. Kupující je povinen při osobním převzetí od Prodávajícího zkontrolovat přebírané množství, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.

3. Kupující je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.

4. V případě, že zboží při převzetí Kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má Kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady.

5. Pokud se vada projeví v prvních 12 měsících od nákupu, má se za to, že bylo zboží vadné už při převzetí. V dalších 12 měsících (druhý rok od nákupu) se důkazní břemeno přenáší na Kupujícího – spotřebitele, který musí prokázat, že vada existovala od počátku.


III. ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE

1. Práva Kupujícího z vadného plnění (dále jako „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.

2. Kupující má právo uplatnit reklamaci u Prodávajícího v jeho provozovně DUFY TRADE s.r.o., Mírová 385/57, Ostrava 703 00.

3. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.

4. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech Prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

5. Pokud by uplatnění práva z vad mělo Kupujícímu činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí Prodávající vadu po dohodě s Kupujícím buď na místě nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout Prodávajícímu potřebnou součinnost.

6. Jako doklad o záruce Prodávající vystavuje fakturu, která je zároveň záruční list. Tento doklad obsahuje všechny údaje podstatné pro uplatnění záruky (zejména datum prodeje, délku záruční doby, název zboží, jeho množství a další). V některých případech vystaví Prodávající Kupujícímu dodatečný záruční list.

7. Zboží prodávané společností DUFY TRADE s.r.o. je určeno k odborné montáži. Kupující je povinen při reklamaci předložit doklad o odborné montáži. Odbornou montáží se rozumí montáž v autoservisu nebo montáž osobou, která má oprávnění tuto činnost vykonávat. Dokladem se rozumí potvrzení 
o montáži dílu, s uvedením technologického postupu nebo faktura, popř. stvrzenka o zaplacení s uvedením vykonaných prací, z nichž vyplývá, že byla 
na vozidlo namontována součástka, která je předmětem reklamace (identifikace podle objednacího kódu zboží). V tomto dokladu je dále nutné uvést stav tachometru při výměně dílu a stav tachometru při reklamaci.

8. Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána už v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.


III. LHŮTY PRO UPLATNĚNÍ A VYŘÍZENÍ REKLAMACE

1. Kupující – spotřebitel může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží. U použitého zboží nebo repasovaného lze lhůtu 
pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců, takové zkrácení lhůty vyznačí Prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo 
na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u Prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak. Pokud výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností, uplatňuje Kupující reklamaci po 24 měsících přímo u výrobce.

2. Pokud je Kupujícím podnikatel, může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 6 měsíců od převzetí zboží.

3. Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud Kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.

4. Uplatní-li Kupující vůči Prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a Kupující je nemůže užívat.

5. Pro Kupujícího – podnikatele (viz. Obchodní podmínky) může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění odlišná. V případě reklamace, kdy reklamuje Kupující – podnikatel, může být lhůta k vyřízení reklamace delší než 30 dní. Zpravidla taková, jakou potřebuje dodavatel k posouzení reklamace.

6. Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi Kupujícím a Prodávajícím.

7. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.

8. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, Kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude Kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím - spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

9. Kupující – spotřebitel je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je Prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet Kupujícího nebo výtěžek použít na úhradu skladného. O tomto postupu musí Prodávající Kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.



IV. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADU, KTERÁ JE PODSTATNÝM A NEPODSTATNÝM PORUŠENÍM SMLOUVY

1. Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 24 měsíců od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.

2. Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.

3. Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.


V. VÝJIMKY Z ODPOVĚDNOSTI ZA VADY

1. Prodávající neodpovídá za vady zboží v následujících případech:

a) je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny

b) je-li vada způsobena Kupujícím a vznikla nesprávným užívání, nebo vyplývá-li to z povahy věci

c) pokud vada vznikla opotřebením obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci

d) jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží Kupujícím

e) je-li zboží poškozeno mechanicky

f) vznikla-li vada neodbornou instalací/montáží, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží

g) pokud došlo k provedení nekvalifikovaného zásahu či změně parametrů zboží

h) pokud bylo zboží používáno v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je Prodejcem nebo výrobcem uvedeno

i) pokud došlo k poškození v důsledku vyšší moci (vliv počasí a podnebí)


VI. SPECIÁLNÍ ZÁRUČNÍ PODMÍNKY

Některé konkrétní druhy zboží vyžadují odbornou montáž s přesně daným postupem. V případě reklamace mohou být vyžadovány dodatečné dokumenty či související díly (sady) nutné pro komplexní posouzení stavu produktu, montáže a oprávněnosti reklamace. V případě nutnosti doložení dokumentů nebo chybějících dílů budete vždy bez odkladu informováni.

Všechny náhradní díly jsou určeny k montáži odborným autoservisem.

Při nedodání požadovaných dokumentů může být reklamace zamítnuta, neboť požadované dokumenty, příp. chybějící díly sady, jsou nedílnou součástí procesu instalace produktů a uvedené hodnoty a komplexní stav zboží mohou mít přímý vliv na posouzení reklamace. 

1. Řemenový a řetězový rozvod motoru, spojková sada vč. dvouhmotového setrvačníku

a) Pro úspěšnou reklamaci je vyžadováno, aby byla dodána kopie dokladu za opravu, ze které je jasně patrné, že výměnu provedl odborný autoservis.

2. Kompresor klimatizace

a) Pro úspěšnou reklamaci kompresoru klimatizace je vyžadováno, aby byla dodána kopie dokladu za opravu, ze které je jasně patrné, že výměna kompresoru klimatizace byla provedena následujícím způsobem:

  • výměna vysoušeče
  • výměna všech použitých částí (expanzní tryska, expanzní ventil atd.)
  • vypláchnutí / vyčištění všech částí, které nebyly vyměněny, aby nedošlo k poškození nového kompresoru
  • doplnění odpovídajícího množství předepsaného oleje

b) V některých případech bývá kompresor dodán bez oleje. V takovém případě je před instalací nutné doplnit chybějící množství. Opravy systému klimatizace může provádět pouze osoba k tomu proškolená a musí postupovat dle pokynů výrobce vozidla.

c) Pokud nelze kompresor vrátit zazátkovaný (pro posouzení zbytkového oleje), je nutné provést kontrolu množství a typu oleje a tyto informace doložit.

d) V případě reklamace musí být veškeré procesy spojené s výměnou kompresoru (součásti, práce) zdokumentovány na konečném dokladu, který je nutné doložit.

3. Filtr pevných částic (DPF filtr), Katalyzátor

a) Pro úspěšnou reklamaci DPF filtru nebo Katalyzátoru je nutné doložit k reklamaci následující:

  • výpis z diagnostiky. V případě reklamace DPF filtru bude vyžadován doklad o přenastavení řídící jednotky automobilu na nový cyklus po výměně DPF filtru. 
  • kopii velkého technického průkazu vozu, kde bylo DPF použito
  • informace o montáži DPF (adresa servisu, datum montáže a demontáže, stav km při montáži a při demontáži)
  • zakázkový list , faktura o montáži v autoservise

b) Později dodané podklady již není možné použít. Bez výše uvedených podkladů není možné posoudit oprávněnost reklamace.
c) U reklamace DPF filtru WALKER je Kupující povinen vyplnit formulář WALKER POKYNY A FORMULÁŘ, který je jako příloha Reklamačního řádu. Bez tohoto formuláře nemůže být reklamace přijata.

4. Elektrické součásti (čidla, lambda sondy, snímače tlaku v kolech apod.)

a) V případě závady na elektrických součástech vozidla je nutné vždy přiložit kopii technického průkazu, chybový výpis diagnostiky, zakázkový list , fakturu o montáži v autoservise. 

b) Výpis z diagnostiky je požadován na veškeré elektronické díly (váhy vzduchu, EGR, AGR, lambda sondy, škrtící klapky, OE díly, snímače tlaku kola atd).


VII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má Kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.

2. V případě, že Prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se Kupující, nebo po dohodě s Prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

3. Ve vztahu ke splnění povinnosti dle § 14 zákona 634/1992 Sb. Prodávající informuje Kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských sporů Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), jež je notifikovaným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.



Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 30.1.2023.